Kde ve skutečnosti při prodeji nemovitosti přicházíte o své peníze?

Jak se vyvarovat zbytečným chybám a z prodeje získat maximum?
Není se co divit, že velká část prodávajících si nejdříve podá soukromý inzerát, který doplní větou prodej bez provize. RK nevolat! Co kdyby to vyšlo a nemovitost se podařilo prodat bez prostředníka?!
Pomineme-li že část z těchto inzerátů patří realitním zprostředkovatelům pochybné kvality, kteří se „soukromou“ inzercí snaží ušetřit nemalé náklady, které realitní servery účtují realitním profesionálům, část prodávajících si chce prodej prostě jen zkusit bez jakékoliv předchozí osobní zkušenosti.
Část prodávajících má špatnou osobní zkušenost s některým z realitních makléřů. Ne proto že by si je sami pro prodej své nemovitosti vybrali. Právě naopak. Nechali se ulovit na neuskutečněné sliby, databázi klientů, prodeje bez provize apod.

Makléřů pochybné odbornosti běhá po realitním trhu až příliš. Už Vás někdy napadlo, proč je jich tolik? Kde berou práci? Dostávají ji od Vás, od samotných majitelů nemovitostí. Zuby nehty se bráníte exkluzivnímu zastoupení, ale pak dovolíte, aby Vaši nemovitost prezentoval kde kdo bez jakékoliv kontroly…
Jednou z přidaných hodnot opravdového profesionála, je schopnost podívat se na každou nabídku očima kupujících. Byli jste někdy v roli kupujících? Víte, co kupující při vyhledávání bytu ke koupi zažívají?
Tohle je realita. Naprosto nekomfortní podmínky pro každého kupujícího. Inzerce na serverech jako sbazar, nebo bazoš bez možnosti vyhledávání podle parametrů. Ošklivé tmavé fotografie nábytku a dalších věcí, které beztak nejsou součástí prodeje. Neuklizené tmavé místnosti na nehezkých fotkách. Jen velmi omezené, nebo spíše skoro žádné informace v inzerátu. Prodávající, kteří nezvedají telefony a nezavolají zpět. Nebo mají naprosto šílené představy jak postupovat při prodeji

Touhle cestou totiž určitě dobře neprodáte. I když budete za každou cenu „šetřit“ a prodávat si sami a nebo si zprostředkovatele nebudete důkladně vybírat. Šetřit za každou cenu se totiž nevyplácí. A dělat si všechno po svém za každou cenu taky ne…

Jeden příklad za všechny:


POPIS NEMOVITOSTI: „Tento krásný dům,úplně nově postavený v nejžádanějším prostoru města České Budějovice …….měl sloužit k bydlení mladé rodiny,ale i vlivem názoru důležitější poloviny lidstva se nabízí k prodeji.Umístění domu je…………… Současní i budoucí zájemci si laskavě prohlédněte dům v exteriéru a pouze vážným zájemcům umožníme prohlídku interiérů na základě tel.dohody na číslo xxx xxx xxx . Uvedená cena (999.999.999 Kč) je pouze pro povinné vyplnění příslušného pole a požadovaná cena k jednání bude vážným zájemcům /s lahví dobrého vína/ sdělena při prohlídce.Všechny lahve budou předány budoucímu majiteli.“

Rada vyplývající z tohoto inzerátu? Když tvoříte nabídku nepijte při tom moc vína!


Rozhodnutí co se bude dít s vaším majetkem je na vás. Praxe ukazuje, že původní záměr mít prodej pod kontrolou je právě u samoprodejců takřka neuskutečnitelný, neboť prodejce je vystaven různým nepoctivým překupníkům, makléřům a zprostředkovatelům. Opravdový profesionál dokáže vytvořit poutavou atraktivní nabídku vaší nemovitosti, zajistí, aby se i zájemci cítili při hledání a výběru nemovitosti dobře a ochotněji utratili své peníze právě za tu vaši nemovitost. Prodávat nemovitost profesionálně se prostě vyplatí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *